kaizen

Când vine vorba de afaceri, e greu de contestat talentul japonezilor în a transforma orice idee în profit. Poate asta explică succesul și popularitatea metodei Kaizen. La baza ei, aceasta este o filozofie de viată focusată pe ideea de autoperfecționare continuă, cu pași mici.

Acest principiu a fost preluat și aplicat ulterior în management, dovedindu-se o unealtă eficientă în organizarea și creșterea companiilor. Prin strategia Kaizen, organizațiile pot evolua prin pași mici, prin schimbări realiste dar constante, care nu necesită o investiție majoră. Insă conceptul esențial este că procesul muncii poate fi imbunătătit în principal prin implicarea personalului. Responsabilizarea angajatiilor, indiferent de statutul lor în companie – de la muncitori manuali la manageri – este secretul „magic” care grăbeste spiritul de inovație, îmbunătățește procesul de lucru și crește calitatea produselor.

În această concepție, perfecțiunea nu este un scop în sine deoarece imbunătătirile nu au limite, ci se urmăresc avansuri minore dar continue, obținute prin colaborare zi de zi. Vechiul proverb care spune că „două minți gândesc mai bine decât una” e un adevărat motto al acestei tehnici, care umanizează locul de muncă și aduce din nou accentul pe componenta esentială a oricărei afaceri: capitalul uman.

Ca principal factor de success într-o companie, atenția pe angajat îi dezvoltă utilitatea și calitatea muncii. O varietate de tehnici specifice pot fi utilizate pentru a crește implicarea, inițiativa și satisfacția în cadrul firmei dar și la nivel personal. Un angajat care se implică în orice sarcină, care își dorește să își facă treaba mai bine, care pune accentul pe calitate și care, mai ales, se identifică cu valorile firmei, este un atuu neprețuit în orice mediu organizațional.

Prin aceste tehnici, metoda Kaizen lucrează întâi la calitatea personalului, pentru ca mai apoi aceasta să se reflecte în calitatea produsului și a procesului. Companiile care urmăresc aceste principii sunt orientate pe client și nevoile sale, pun calitatea oferită pe primul plan și au o abordare bazată pe date, care le limitează pierderile, reduce costurile și crește productivitatea.

Sună ca un ideal nerealist? Promisiunile sunt mari dar farmecul metodei Kaizen este că, spre deosebire de alte tehnici de management, nu este ceva ce necesită investiții mari și schimbări drastice peste noapte. Aceasta este aplicată treptat, indiferent de nivelul firmei și potențialul financiar care poate fi investit în dezvoltare. Și mai ales, crează acea coeziune și fidelitate în cadrul firmei – unul dintre privilegiile de care nu multe companii au parte pe termen lung.

Dacă conceptul vă intrigă și doriți să vedeți cum ar funcționa în propria organizație, vă putem oferi servicii de training în management eficient, un pachet care include tehnici Kaizen.

Echipa Echilibrul Tău

Site Optimizat de Agent Promovator

CONTACTEAZĂ-NE

Îți vom raspunde în cel mai scurt timp.

Se trimit datele

Log in with your credentials

Ați uitat datele dvs.?