Atac de panică

Atac de panică – Cum să oprești un atac de panică!

Tocmai te-ai confruntat cu un atac de panică? Îți voi prezenta o tehnică simplă dar extrem de eficientă prin care poți controla un atac de panică!

Focalizează-ți atenția asupra respirației și modifică ritmul acesteia. După cum ai observat ritmul tău respirator este extrem de alert și acest fapt alimentează starea de agitație. Urmărește prezentarea video de mai jos și modică respirația pe un ritm de patru secunde. Inspirația, expirația și cele două momente de apnee trebuie să fie egale și să dureze fiecare în parte câte 4 secunde. Numără în gând de la 1 la 4 pe măsura ce inspiri, apoi din nou atunci când expiri sau ești în apnee.

Notă: Respirația trebuie să fie lentă, ușoară și superficială, fără a trage mult aer în piept!

Felicitări! Tocmai ai preluat controlul asupra ritmului respirației.

După cum observi cu cât respirația este mai lentă cu atât inima bate din ce în ce mai ritmic și mai liniștitor.

Acum este timpul să introduci AFIRMAȚIILE!

Repetă în gând, de fiecare dată când expiri, rând pe rând, următoarele afirmații:

  1. Cu fiecare expirație mă relaxez din ce în ce mai profund!
  2. Controlul și conștientizarea respirației mă ajută să-mi controlez gândurile și emoțiile!
  3. Cu cât mă relaxez mai mult cu atât mai bine mă simt!
  4. Cu cât mai bine mă simt cu atât mai mult mă relaxez!
  5. Cu cât mă relaxez mai mult cu atât respirația devine mai lentă!
  6. Cu cât respirația devine mai lentă cu atât inima bate mai ritmic și liniștitor!
  7. Corpul meu este relaxat și mintea mea este clară, limpede, precisă!
  8. Știu că toate temerile din acest moment sunt doar în mintea mea!
  9. Cu fiecare teamă pe care o depășesc mintea mea devine tot mai puternică!
  10. Relaxarea face ca mintea mea să devină din ce în ce mai clară și mai limpede!
  11. Toate aceste afirmații fac parte acum din mine și le voi păstra pe tot parcursul acestei zile!
  12. Cu fiecare exercițiu pe care îl voi face mă voi relaxa din ce în ce mai repede și din ce în ce mai profund!

Pe parcursul exercițiului continuă să-ți focalizezi atenția doar pe respirație și pe afirmații ca și cum acesta este singurul tău scop. Nu lăsa gândurile parazitare să-ți capteze atenția.

Tu îți controlezi mintea, nu mintea te controlează pe tine!

Cu fiecare expirație te relaxezi din ce în ce mai mult!

Felicitări! Tocmai ai învins acest atac de panică! Revino zilnic asupra acestui exercițiu pentru a-l stăpâni la perfecție!

Află mai multe despre fiziologia atacului de panică citind articolul Atac de panica si Anxietatea.

 

Autor: Psiholog clinician Tony Rafailă

Echilbrul Tău vă așteaptă săptămânal cu articole provocatoare!

Dragi prieteni, Ne onorează faptul că sunteți mereu alături de noi! Ne face plăcere să ținem legătura cu voi și pe rețelele de socializare, motiv pentru care vă invităm să ne urmăriți pe pagina de Facebook Echilbrul Tău . Daca v-au plăcut articolele noastre nu uitați să dați Like și Share pe rețelele de socializare folosind pictogramele de mai jos.

Site Optimizat de Agent Promovator

CONTACTEAZĂ-NE

Îți vom raspunde în cel mai scurt timp.

Se trimit datele

Log in with your credentials

Ați uitat datele dvs.?