comunicarea eficienta

Comunicarea eficientă devine o prioritate în societatea modernă. Tu știi cum să îţi îmbunătăţeşti aptitudinile de comunicare?

Toţi ne dorim să avem relaţii semnificative în viaţa noastră. Aceste relaţii sunt o necesitate, iar să avem relaţii de succes înseamnă câteodată să îmbunătăţim în primul rând propriile abilităţi de comunicare.

Relaţiile pozitive ne pot ajuta să depăşim momente dificile din viaţa noastră. Acestea ne ajută să reducem stresul din viaţa noastră sau să îmbunătăţim calitatea vieţii şi în general starea de fericire.

Comunicarea eficientă și relațiile interpersonle

Comunicarea poate fi definită ca fiind centrul tururor relaţiilor interpersonale.  Problema este că unele conversaţii sunt iniţiate mai greu, dar acestea pot fi importante pentru a menţine şi dezvolta  relaţii pozitive cu alte persoane.

Comunicarea eficientă este o aptitudine care necesită mult timp alocat învăţării şi practicii pentru a o putea stăpâni. Uneori relaţiile personale pot fi greu de menţinut deoarece acestea sunt foarte complexe, se schimbă în mod constant şi pot fi afectate cu uşurinţă. De aceea este bine să ne dezvoltăm aptitudinile de comunicare.

Aptitudinile de comunicare ne dau siguranţa faptului că vom asculta în mod activ ceea ce ne este spus, că vom comunica în mod clar ţinând cont de numeroşii factori care pot bloca o comunicare dintre doi indivizi.

Dacă simţiţi că nu sunteţi un bun comunicator, vestea bună este că aptitudinile de comunicare se pot învăţa. Acestea se pot repeta astfel încât să ajute la îmbunătăţirea relaţiilor interpersonale din viaţa voastră.

Ascultatrea activă este unul din cele mai dificile aspecte a unei comunicări eficiente. Aceasta presupune dedicare şi o cunoaştere a barierelor care ne împiedică să ascultăm în mod eficient pe cineva.

Bariere care afectează comunicarea

  1. Visare cu ochii deschişi – aceasta înseamnă să lăsăm ca atenţia noastră să se îndrepte către alte evenimente sau oameni. Este un moment în care ne oprim din a asculta şi ne lăsăm stăpâniţi de propriile mici vise.
  2. Repetare în minte – aceasta se întâmplă atunci când ne gândim la ce vom spune în continuare şi astfel nu putem auzi în totalitate ce are de spus persoana cu care vorbim.
  3. Filtrarea – se întâmplă atunci când alegem să ascultăm anumite părţi ale conversaţiei, dar nu pe toate. De exemplu atunci când alegem să ascultăm părţile conversaţiei care ne plac şi le ignorăm  pe cele care nu ne plac.
  4. Judecarea celuilalt – se întâmplă atunci când ne oprim din a asculta celaltă persoană pentru că deja am început să o judecăm, am făcut o presupunere despre ce ar putea zice sau am etichetat-o. Aceasta este probabil cel mai uşor mod de a distruge o relaţie.
  5. Distragerea atenţiei – se întâmplă atunci când atenţia noastră este perturbată de ceva intern (durere de cap, griji, senzaţia de foame) şi de ceva extern (trafic, alţi oameni vorbind). Şi aceasta este o modalitate foarte bună de a distruge încrederea dintr-o relaţie.

V-aţi suprins vreodată în situaţiile de mai sus? Cum a decurs conversaţia în aceste condiţii? A fost eficientă comunicarea?

Bibliografie: www.udemy.com “NLP Practitioner Certification (Beginner to advanced)” by Kain Ramsay, Steve Burns

Autor: Consilier pentru dezvoltare personală Postea Mihaela

Dorești să îți îmbunătățești aptitudinile de comunicare?

Cursurile NLP Practitioner te pot ajuta!

Află detalii aici.

Site Optimizat de Agent Promovator

CONTACTEAZĂ-NE

Îți vom raspunde în cel mai scurt timp.

Se trimit datele

Log in with your credentials

Ați uitat datele dvs.?